SAHUR VE İFTARDA NASIL BESLENMELİ?

Diyetisyen Tuba Nur Yıldız, Ramazan Ayı’nda günlük yaşantıdaki değişikliklerle birlikte beslenme düzeninde de önemli değişiklikler meydana geldiğine dikkat çekerek, önemli tavsiyelerde bulundu.

- Bu haber 229 kez okundu.

SAHUR VE İFTARDA NASIL BESLENMELİ?
Ramazan Ayı’nın bu sene de sıcaklara denk gelmesi oruç tutanları bir hayli zorlayacak gibi görünüyor. Bu nedenle çok fazla güneş altında kalmamalı ve sahur ile iftarda yediğimiz yiyeceklere de dikkat etmemiz gerekiyor. Peki, nasıl beslenmeli, nelere dikkat edilmeli? Konuyla ilgili konuşan Özel MelidPark Hastanesi’nde görev yapan Diyetisyen Tuba Nur Yıldız, “Toplumumuzda önemli bir yeri olan Ramazan Ayı’nda günlük yaşantıdaki değişikliklerle birlikte beslenme düzeninde de önemli değişiklikler olmaktadır. Günlük öğün sayısının değişmesi, iftar sofralarının çeşitliliği ve tatlı tüketiminin artmasıyla yanlış beslenme alışkanlıkları edinmek başta kilo alımı olmak üzere birçok sağlık problemini de beraberinde getirecektir” ifadelerine yer verdi.

İşte bu problemlerden korunmak için dikkat edilmesi gereken noktalar:

Mutlaka sahura kalkın: Oruç süresince kan şekeri dengesini sağlamak ve vücudun yorgun, halsiz düşmesini engellemek için sahur çok önemlidir. Yapılan en büyük yanlışlardan biri sahura kalkmamak için geç saatlere kadar oturup sonrasında bir şeyler yiyip yatmak. Uyku düzeninin bozulmaması için gerekiyorsa bir saat erken uyuyup kesinlikle sahura kalkılmalı.

Sahurda hafif besinler tercih edin: Sahurda en sağlıklı tercih kahvaltılık besinlerdir. Özellikle protein kaynağı olan yumurta haşlanmış olarak sahurda bulundurulması gereken önemli bir besindir. Halk arasında yağlı ve hamur işi besinlerin daha tok tutacağı algısı yanlıştır. Aksine bu tür besinler metabolizmayı yorarak daha fazla acıkmaya neden olur.

Tuzlu yiyeceklerden kaçının: Tuzlu besinler hem sağlık açısından sakıncalı hem de oruç tutarken gün içerisinde daha çok susamaya neden olacağı için kaçınılmalıdır. Özellikle peynir ve zeytin tuzluysa mutlaka suda bekletilerek tüketilmelidir.

Sahurdan hemen sonra uyumayın: Sahur yaptıktan sonra 20-30 dakikayı hareketli geçirmek hazımsızlık, reflü ve yiyeceklerin depolanması gibi sorunların ortaya çıkmasını önlemek için önemlidir.

Sıvı tüketimine dikkat edin: Ramazanın yaz mevsimine denk gelmesi sebebiyle sıvı ihtiyacı artar. İftardan sonra 1,5-2 litre, sahurda da en az yarım litre su içmeye özen gösterilmelidir.

İftarda 2 bardak su içerek yemeğe başlayın: Yemeğe başlamadan önce 2 bardak su içilmesi midede dolgunluk hissi sağlar ve yemeği fazla kaçırmayı önler.

İftar sofralarınızdan çorba ve salata eksik olmasın: Çorbayı içtikten sonra 20 dakika ara verip öyle yemeğe devam edilmesi aniden fazla yemek yemeyi önler. İftar sofralarında salata bulundurulması posa içeriği sayesinde sindirimi kolaylaştıracaktır.

Besinleri uzun süre çiğneyerek yavaş yavaş tüketin: Beyne tokluk sinyali 20 dakikada gider. Bu nedenle mümkün olduğunca yavaş yiyerek daha az besin tüketip tokluk hissi sağlanmış olur. Hızlı yemek hazımsızlık ve gaz şikayetlerine neden olacaktır.

İftardan sonra 2 ara öğün yapın: İftardan sonra 1-1,5 saat aralıklarla meyve, ayran, süt, yoğurt gibi besinlerle küçük 2 ara öğün yapılmalıdır. Böylece gün boyu yavaş olan metabolizma hızlanır ve kan şekeri dengelenir.

Şerbetli tatlılar yerine az şekerli sütlü tatlıları veya meyve tatlılarını tercih edin: Ramazanın vazgeçilmezlerinden biri de tatlılardır. Gün boyu kan şekerinin düşmesi nedeniyle Ramazan’da tatlıya istek artar. Doğru tatlı seçimiyle kilo alımı önlenebilir. 
Anahtar Kelimeler:
Misafir Avatar
İsim
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.