Michelin Türkiye Genel Müdürü Marco Giuliani, Türkiye genelinde aralık ayından itibaren kar yağışlarının başlamasıyla birlikte bayilere gelen talebin ciddi oranda arttığını söyledi. Sadece karda değil, hava sıcaklığının 7 derecenin altına düştüğü anda kış lastiği takılması gerektiğini belirten Giuliani şunları söyledi: “Kış aylarında, sürüş güvenliği açısından hayati öneme sahip olan ve riskleri azaltan kış lastiğini almak büyük bir önem taşıyor. Kış lastiği günümüzde bir tercih değil, can güvenliği için gerekli bir önlem haline geldi. Ne yazık ki kar yağışı olduğunda kış lastiği satın almak gibi bir alışkanlığımız var. Bu nedenle, sürücülerimizin can ve mal güvenliği için altını çizmek istiyoruz; kış lastiği 7 derecenin altına düştüğü andan itibaren bulundurulması gereken bir araç ekipmanıdır.”
Randevulu lastik hizmeti
Brisa Tüketici Ürünleri Pazarlama ve Satış Genel Müdür Yardımcısı Levent Akpulat ise “Peşisıra lastik satış noktalarına giden sürücüler maalesef soğukta sıra beklemek zorunda kalıyor. Brisa olarak randevu sistemi geliştirdik. Sürücüler, satış noktalarımızdan randevu alarak sıra beklemeden kış lastiğini takabiliyor” dedi.
İnternetten satış 5 kat arttı
Yalnızca lastik bayilerinde değil, internet üzerinde de kış lastiği satışları rekor seviyede artış gösterdi. Online alışveriş platformu Kliksa’nın verilerine göre; lastik satışları, online alanda geçen yılın aynı dönemine göre 5 kat arttı. Online alanda kış lastiği satışları, en fazla Ankara ve Bursa’da yoğunlaşırken; İstanbul 3. sırada yer aldı. Kayseri ve Eskişehir ise satışların yoğunlaştığı diğer iller olarak öne çıktı. Konuyla ilgili açıklama yapan Kliksa Kategori Direktörü Hakan Kayaman, kış lastiği satışlarının online alandaki artışının son derece sevindirici olduğunu vurgulayarak “Kliksa olarak; tüketicilerin kış lastiği ihtiyaçlarına anında cevap verebilmek için, yüzde 40’a varan indirimlerden yararlanma fırsatı sunuyoruz” dedi.